Een verhaal van klantenbeleving

Van kleine winkelbediende en presentator in spe tot tal van functies in marketing, sales en customer loyalty: klantenbeleving is de rode draad in mijn verhaal.

Jong geleerd …

Mijn fascinatie voor klantenbeleving begon in mijn kinderjaren. Mijn grootouders waren bakker en beenhouwer, en soms mocht ik mee achter de toog. Een centje teruggeven aan de klant of een brood aanreiken: zalig vond ik dat. Mijn eerste spreekbeurt ging dan ook over mijn grootvader-bakker, Jules Van Doninck. Onlangs vond ik op zolder een oud cassetje met de geluidsopname van dit interview. Je kan me hier horen als 10-jarige in gesprek met mijn “bompa”:

En spreekbeurten gaf ik graag!

Ik toverde de garage om tot podiumzaal en verwelkomde familie en vrienden met grenadine en zelfgebakken kattentongen. Met een geïmproviseerde microfoon in de hand gaf ik er spetterende voordrachten. Dat ik later freelance presentator en master of ceremony werd, was dus niet meer dan logisch.

Tijd voor het echte werk

Na mijn studies werd ik customer service representative, waarna ik 25 jaar lang een waaier aan functies vervulde in marketing, sales en customer loyalty bij Axalta, een wereldwijde producent van autolakken en poedercoatings.

Ik ontdekte er dat je mindset, je eigen communicatiestijl en een superklantenrelatie sterk bijdragen tot je succes en werkplezier.

In ons bedrijf spreken de klanten nu – jaren later – nog steeds van ‘Voor Christoph’ en ‘Na Christoph’. Dat lijkt me duidelijk genoeg. – Ulrich Bathke, Manager IDENTICA Germany

De puzzelstukjes vallen in elkaar

Dat inzicht wakkerde mijn passie voor klantenbeleving verder aan, tot de puzzelstukjes in elkaar vielen. Ik werd zelfstandig spreker om mensen bewust te maken van het belang van klantenbeleving en hen te helpen om klantenbeleving te verankeren in hun bedrijf.

Mijn doel? Meer klantgerichtheid en werkplezier in bedrijven brengen. En zelf als klant bij de bakker, de beenhouwer of jouw bedrijf een fijne beleving ervaren ; )