C.R.E.A.M. de la crème

Klantenbeleving verankerd in jouw team

Wil jij klantgerichtheid verankeren in je bedrijf? In deze workshop krijgen jij en je collega-managers een bewezen methode en werkpunten voor jullie organisatie.

• leidinggevenden

Klantgerichte bedrijfscultuur: hoe begin je eraan?

Wil jij als sales, marketing of customer loyalty leidinggevende bouwen aan een klantgerichte cultuur? Dan stel jij je wellicht ook deze vragen:

  • Hoe maak ik klantgerichtheid tastbaar en krijg ik mijn medewerkers mee?
  • Hoe toon ik mijn teamleden dat klantgerichtheid niet nog iets extra van bovenaf’ is?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn team klanten proactief een wowervaring bezorgt?
  • Hoe veranker ik klantgerichtheid zodat medewerkers het onbewust toepassen?

Deze workshop geeft het antwoord met de bewezen CREAM of the Crop® methode. Je brengt die meteen in praktijk en gaat naar huis met concrete actiepunten voor jouw bedrijf.

Veranker klantgerichtheid in 5 stappen:

  1. Toon je team waarom klantgerichtheid zo belangrijk is voor jullie organisatie.
  2. Zet de kracht van businessrituelen in om je klantgerichtheid te versterken.
  3. Laat je team zelf beslissen hoe ze klantgerichter werken en vier je successen!
  4. Integreer klantgerichtheid in elk proces. Je klanten zullen je dankbaar zijn.
  5. Werp je gewicht als leidinggevende in de schaal én schakel ambassadeurs in.

Het resultaat? Jouw job wordt gemakkelijker. Customer centricity zorgt voor betere verkoopcijfers, hogere klantentevredenheid en meer herhaalaankopen. Voel je de magie al?

Dit zullen je collega-managers waarderen

  1. Deze workshop richt zich enkel tot leidinggevenden van marketing, sales en customer loyalty teams. Vanuit mijn eigen ervaring met teams weet ik hoe jullie het verschil zullen maken en zet ik jullie daarin op weg.
  2. Werken in duo’s, boeiende verhalen en verrassende quotes: ik tover een glimlach op het gezicht van je collega’s én hou hen een spiegel voor. Zo buig ik weerstand om naar betrokkenheid en brengen zij in praktijk wat ze leerden.
  3. Klantgerichtheid versterkt de missie van jouw team en de zingeving van hun werk. Talloze onderzoeken bewijzen het: krijg die zingeving helder en je verhoogt de motivatie van je teamleden. Waar wacht je nog op?

“Slaag je erin om 5% meer klanten te behouden, dan stijgt je winst met 25 tot 95%.”
– Frederik Reichheld, ‘The Loyalty Effect’

Wie is welkom?

Leidinggevenden van marketing, sales en customer loyalty teams met face to face klantencontact in bedrijven en overheid.

Even praktisch

Je gaat aan de slag in een incompany workshop van 1 dag in het Nederlands of Engels, voor maximaal 12 personen.

Download PDF

Liever eerst een korte inspiratieboost?

In de presentatie (60 à 90 min) ontdek je bewezen pistes om je medewerkers op weg te zetten naar een betere klantenbeleving. Laat jij je inspireren? En wil je je team uitdagen?

Verken de presentaties

Meer weten of een vrijblijvende afspraak?

Bel +32 478 777 561 Stuur een bericht